Hola a tothom,
Ara que estem apunt de finalitzar l’assignatura CTIC amb
la pràctica final, i que haurem de fer una valoració d’un dels projectes
digitals presentats a l’aula. Prèviament, en la PAC 3, ja vam realitzar l’autoavaluació
personal i coavaluació dels companys i companyes del grup.
En aquesta entrada, vull comentar les crítiques, tant les
crítiques positives com les crítiques negatives.
Considero que totes les crítiques són bones, ja siguin
positives o negatives. Trobo que totes les crítiques són necessàries. Les
crítiques negatives, tot i que a vegades el destinatari de la crítica, pot
sentir-se ofès. Crec que s’han d’emprendre com una oportunitat de millora, de
voler assolir un nivell i/o una qualitat superior del resultat que s’ha
obtingut.
A més, hem de suposar que quan es fa un crítica negativa,
no es fa per molestar a la persona que és criticada, sinó per aportar una
opinió sobre el tema criticat. També hem d’emetre les crítiques amb educació,
respectant a tothom, i ser tolerants en tot els aspectes.
Per una altra banda, les crítiques positives, també són
necessàries perquè ajuden a enfortir la autoestima i a consolidar els punts
forts.
Salutacions i ànims,
Mar Llop Portolés
Hola Mar.
ResponderEliminarGràcies per l’entrada.
Les crítiques són del tot necessàries, les positives ens ajuden a avançar a guanyar confiança. Les negatives en canvi poden ser constructives o destructives. Penso que la clau està en com es formula la crítica.
Per tant diria que una crítica negativa és del tot necessària per aprendre, millorar, efectuar un canvi. Però és evident que les coses no es poden dir de qualsevol forma i cal vigilar i molt la forma de comunicar-nos.
Salutacions.
Irene
Ai nois! Ara per mi ve una activitat difícil. Les crítiques són difícils a vegades de fer i d'acceptar quan no obres la teva ment i t'aferres a les teves idees. De moment estic preparada pel que vingui... Molta sort companys.
ResponderEliminarSusanna
Hola Susana. Moltes gràcies pel teu comentari. Treballo a Apple Londres i la seva cultura està basada en donar i rebre feedback (critiques).
EliminarDonar feedback no és pas fàcil però és necessari. El receptor del feedback té el dret d'aceptar o no el feedback. Donar feedback pot ser un procés de moltes etapes: conèixer la persona, preparar-la, decidir si el feedback és apropiat o no, donar feedback.
Una de les formes de preparar algú per rebre feedback és donar-li un o dos feedbacks positius.
Espero aquests "tips" t'ajudin a donar feedback.