martes, 23 de mayo de 2017

Crítiques: positives (constructives) i negatives (destructives)

Hola a tothom,

Ara que estem apunt de finalitzar l’assignatura CTIC amb la pràctica final, i que haurem de fer una valoració d’un dels projectes digitals presentats a l’aula. Prèviament, en la PAC 3, ja vam realitzar l’autoavaluació personal i coavaluació dels companys i companyes del grup.

En aquesta entrada, vull comentar les crítiques, tant les crítiques positives com les crítiques negatives.

Considero que totes les crítiques són bones, ja siguin positives o negatives. Trobo que totes les crítiques són necessàries. Les crítiques negatives, tot i que a vegades el destinatari de la crítica, pot sentir-se ofès. Crec que s’han d’emprendre com una oportunitat de millora, de voler assolir un nivell i/o una qualitat superior del resultat que s’ha obtingut.

A més, hem de suposar que quan es fa un crítica negativa, no es fa per molestar a la persona que és criticada, sinó per aportar una opinió sobre el tema criticat. També hem d’emetre les crítiques amb educació, respectant a tothom, i ser tolerants en tot els aspectes.


Per una altra banda, les crítiques positives, també són necessàries perquè ajuden a enfortir la autoestima i a consolidar els punts forts.



Salutacions i ànims, 

Mar Llop Portolés

3 comentarios:

  1. Hola Mar.

    Gràcies per l’entrada.

    Les crítiques són del tot necessàries, les positives ens ajuden a avançar a guanyar confiança. Les negatives en canvi poden ser constructives o destructives. Penso que la clau està en com es formula la crítica.

    Per tant diria que una crítica negativa és del tot necessària per aprendre, millorar, efectuar un canvi. Però és evident que les coses no es poden dir de qualsevol forma i cal vigilar i molt la forma de comunicar-nos.

    Salutacions.

    Irene

    ResponderEliminar
  2. Ai nois! Ara per mi ve una activitat difícil. Les crítiques són difícils a vegades de fer i d'acceptar quan no obres la teva ment i t'aferres a les teves idees. De moment estic preparada pel que vingui... Molta sort companys.

    Susanna

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Susana. Moltes gràcies pel teu comentari. Treballo a Apple Londres i la seva cultura està basada en donar i rebre feedback (critiques).

      Donar feedback no és pas fàcil però és necessari. El receptor del feedback té el dret d'aceptar o no el feedback. Donar feedback pot ser un procés de moltes etapes: conèixer la persona, preparar-la, decidir si el feedback és apropiat o no, donar feedback.

      Una de les formes de preparar algú per rebre feedback és donar-li un o dos feedbacks positius.

      Espero aquests "tips" t'ajudin a donar feedback.

      Eliminar

La importància d'una valoració externa

Hola a tots, Després d'acabar els nostres projectes, ens ha tocat revisar projectes dels altres companys. Tots hem rebut crítiques, en...